Çinli Eğitimciler Uzaktan Eğitim Deneyimlerini Paylaşıyor

Çinli Eğitimciler Uzaktan Eğitim Deneyimlerini Paylaşıyor

17 Şubat’tan itibaren Çin’de karantinaya alınan 11. sınıf öğrencilerine sosyal bilimler dersi veriyorum. Öğretmenlerimiz birkaç hafta öncesine kadar şu an dünyadaki birçok ülkenin içinde bulunduğu durumla karşı karşıyaydı. Şimdiyse Çin’de ve pek çok farklı ülkede öğretmenler olarak uzaktan online dersler veriyoruz. Bizim “çevrimiçi okula” hazırlanmak için yaklaşık yarım haftamız vardı, bu süreye daha önce hiçbirimizin kullanmadığı bir dijital platform kurmak da dahildi.

İlk birkaç hafta boyunca çok esnek ve sabırlı olmamız gerekti. Online öğrenimi yönetmeyi öğrendiğimiz bu süreçte, yüz yüze yaptığımız şeyleri sanal olarak yapmak daha uzun sürüyordu. Ancak, başta kafamızı karıştıran unsurların üstesinden gelmeyi başardık ve artık öğrencilerimize yüksek kaliteli bir çevrimiçi öğrenme deneyimi yaşatıyoruz.

Öğrencilerimiz fiziksel olarak okula gitmeyi bıraktığından beri, Çince dersleri Çince bir uygulama üzerinden asıl müfredata uygun şekilde gerçek zamanlı olarak yapılıyor. Uluslararası ekibimiz, dijital yazı tahtalar ile canlı video konferans yapabilme özelliğine sahip açık kaynak bir öğrenme platformu olan Moodle‘ı kullanarak ders veriyor. Bu uygulamayı öğrencilere geri bildirimde bulunmak, grup çalışması yapmak ve sınıf materyallerini yayınlamak için de kullanıyoruz. Tüm bunları Google Classroom aracılığıyla da yapabilirsiniz.

İşte, evde kalması gereken öğrencilere ders vermeye dair şimdiye kadar öğrendiklerimizden bazıları. Anlaşılır ve basit dersleri kullanarak başlayın ve öğretmenlere ve öğrencilere sıfırdan öğrenmeleri gereken yeni programlar sunmayın.

Asenkron Öğrenme

Uluslararası çalışan öğretmenlerimiz dört ayrı kıtada ve sekiz farklı zaman diliminde mesleklerini sürdürüyorlar, bu nedenle sınıflarımızın çoğu asenkron (eşzamansız) bir biçimde ilerliyor. Yani öğretmenlerimiz ödevleri ve önceden kaydedilmiş dersleri sisteme yüklüyor ve öğrenciler de farklı zamanlarda bunlara çalışıyorlar. Öğretmenler online öğrenme platformumuz üzerinden dereceli puanlama anahtarı, yorumlar ve bazen de video veya sesli mesajlar gibi araçları kullanarak öğrencilere geri bildirimlerde bulunuyorlar.

Öğretmenlerimizin birçoğu asenkron derslere ek olarak haftada en az üç tane canlı ders yapıyor. Bu, sınıfta topluluk bilinci oluşturmaya yardımcı oluyor, derslere öğrencileri de dahil ediyor ve öğrenimi daha etkileşimli hale getiriyor. Bazı öğretmenler her gün canlı ders vermeyi daha etkili bulduklarını söylüyorlar.

Uzaktan Eğitim Ekranlardan İbaret Değil

Öğrenciler, çevrimiçi okulları sebebiyle ekran önünde gereğinden fazla vakit geçirme eğilimine sahipler. Bu nedenle de mümkün olduğunca öğrencileri koltuklarından kaldırıp cihazlarından uzaklaştıracak ödevler vermeye çalışıyoruz. Ayrıca, öğrencilerin ekran olmadan sanatla uğraşmalarını teşvik edecek yeni yollar keşfediyoruz.

Videolar: Birinci sınıflara evcil hayvan tanıtma ödevi verilmişti. Öğrencilerden birinin annesi, iki kedisini detaylı bir şekilde tanıtırken oğlunun videosunu çekti. Öğrenciler aynı zamanda tiyatro oyunu yazabilir ve sergileyebilir, yemek tarifi oluşturabilir ve tarifi pişirebilir ya da röportajlar gerçekleştirebilirler. Bunları yaparken videolarını çekip göndermeleri yeterli.

Çalışma kitapları ve çizim: Okuldayken öğrencilerin ekran süresini azaltmak için sınıflarımızın çoğunda çalışma kitapları ve kağıt gerektiren ödevler kullanılıyordu. Bunu sürdürmeye devam ediyoruz: Öğrencilerden ödevlerini kağıt üzerine yapmalarını, tamamladıkları çalışmalarının bir fotoğrafını çekmelerini ve sisteme yüklemelerini talep ediyoruz. Aynı şekilde resim derslerinde de öğrencilerden kağıda çizim yapmaları, çizimlerinin fotoğrafını çekmeleri ve bunu öğretmenleri ve sınıf arkadaşlarıyla paylaşmaları bekleniyor.

Öğretmenle Görüşme Saatleri

Asenkron ve canlı derslere ek olarak, öğretmenlerimizin her gün üç saatlik “online çalışma mesaileri” var. Öğretmenler bu zaman diliminde Moodle’a giriş yapıyorlar ve sayfalarını ziyaret eden öğrencilere online görünüyorlar. Bu sayede, ödevini yapan öğrenciler yardım almak için öğretmenleriyle iletişime geçebiliyor ve öğretmenlerimiz de çalışma planlarını sürdürebiliyorlar.

Okulla ve öğretmenlerle anlık iletişim kurabilmeyi sağlayan bir yöntem olarak bu kaynak, hem öğrenciler hem de ebeveynler için oldukça rahatlatıcı. Aynı zamanda herkesin daha az yalnız hissetmesine da yardımcı oluyor.

Öğretmenle görüşme saatleri teknik destek amaçlı yapılmıyor. Ailelerle en başından konuştuk ve teknik destek için teknik ekibimizle iletişime geçmeleri gerektiğini belirttik. Ailelere ve öğrencilere ne tür bir destek istediklerine bağlı olarak kimlere başvurmaları gerektiğini sık sık hatırlatıyoruz. Öğretmenlerimizin görüşme saatlerini ve teknik ekibin bilgilerini, çevrimiçi öğrenme sitemizde paylaşıyoruz.

Teknik Destek

Teknik destek, uzaktan öğretimin başarılı olması için hayati önem taşır. Kimlerin hangi tür teknik destek sunacağına ve öğrencilerin, ailelerin ve çalışanların bu kişilerle nasıl iletişim kuracaklarına bir an önce karar vermelisiniz. Herkesin desteğe nasıl ulaşacağını bildiğinden de emin olun.

Öğretmenlere, öğrencilere ve ailelere hem görsel hem de yazılı talimatlarla platformu nasıl kullanacaklarını anlatın ki, akıllarına takılan bazı soruları size ulaşmadan kendileri cevaplayabilsinler.

Birçok öğrencinin evinde dizüstü bilgisayar yok, ancak neyse ki, Google for Education ve benzeri çevrimiçi öğrenme platformlarının bilgisayarlara ek olarak akıllı telefon ve tabletlerde de iyi hizmet verdiği biliniyor.

Aileleri Sürece Dahil Edin

Uzaktan öğrenme süreci ebeveynler için de oldukça stresli bir hale getirebilir. Aktif olarak kontrol ettikleri ve anlayacaklarını bildiğiniz mecralarda proaktif ve düzenli olarak onlarla da iletişim kurun. Ebeveynlere net talimatlar ve kaynaklar verin. Geri bildirimlerini talep edin, dinleyin ve onlara göre hareket edin.

Ve normalde okulda yaptığınız gibi, ebeveynlerini çocuklarının yaptığı harika işlerle ilgili bilgilendirdiğinizden emin olun. Çocukların çalışmalarıyla ilgili kişisel ve özel övgülerde bulunmak, hem ailelerle hem de öğrencilerle ilişkileri güçlendirmek için büyük önem taşıyor.

Öğretmenlere Destek Olun

Okuldayken öğretmenlerimizin haftalık mesleki gelişim eğitimleri vardı. Bunu, çevrimiçi platformumuz üzerinden istikrarlı başlangıç ve bitiş saatleriyle gerçekleştirmeyi sürdürdük. Görüşülecek konular, lider ekibimiz tarafından hazırlanıyor ve oturum öncesinde öğretmenlere dağıtılıyor. Zamanımızı, yıllık ünite planlarımızı geliştirme, çevrimiçi platformumuzu nasıl kullanacağımızı modelleme ve öğretmenlerin gerçek zamanlı sorularına cevap verme gibi başlıklar arasında bölüyoruz.

Mesleki gelişim ve düzenli iletişimin yanı sıra, öğretmenler olarak topluluk bilincimizi sürdürmek için çalışıyoruz. Doğum günlerini kutluyor ve dünyanın neresinde olduğumuzu gösteren fotoğraf ve videolar paylaşıyoruz. Birlikte sanal yoga dersleri yapmayı bile düşünüyoruz.

Yararlı Bulduğumuz Uygulamalar

Dijital dersler oluştururken, çevrimiçi öğrenme platformunuzdaki harici bağlantıların sayısını azaltmak faydalı olacaktır. Örneğin, öğrencilerin bir makaleyi okumasını istiyorsanız, çalışacağı kesin olmayan harici bir bağlantı paylaşmak yerine yazıyı PDF formatında sisteme yüklemek daha güvenlidir. Bu, öğrencilerin dijital öğrenme kaynaklarına her zaman erişebilmelerini sağlar.

Ortak çalışma: Tüm planlama materyallerimiz Microsoft OneDrive’da paylaşılıyor. Google Drive gibi, bu platform da belgeleri çalışanlar arasında paylaşmamıza ve öğrencilere belge ve klasörlerin bağlantılarını göndermemize olanak tanıyor.

Video: Ücretsiz bir uygulama olan 4K Video Downloader’ı kullanarak YouTube’da ve diğer sitelerde bulunan videoları bilgisayarımıza indirip OneDrive’a yüklüyoruz (bunu Google Drive ile de yapabilirsiniz). Altyazıları da indirdiğinizden emin olun.

Okumalar: Öğrencilere Newsela ve CommonLit gibi sitelerden makaleler göndereceğimiz zaman, makaleleri PDF olarak bilgisayarımıza indirip OneDrive’a yüklüyoruz. Bu, dosyaları okuma seviyesine göre etiketlememize ve bir ders için tüm kaynaklara aynı yerde erişmemize imkan sağlıyor.

Video konferans: Moodle‘ın kendi video konferans platformu mevcut, ancak Zoom uygulaması da öğrencilerle canlı dersler yapmak için ideal – ve artık okullar için ücretsiz. Platform ayrıca masaüstünüzü paylaşmanıza olanak tanıyor ve bu, özellikle de öğrenci çalışmalarını incelediğiniz ve çevrimiçi araştırmanın nasıl yapılacağını modellediğiniz PowerPoint sunumları gibi durumlar için çok faydalı.

Kaynak: https://www.edutopia.org/article/what-teachers-china-have-learned-past-month?fbclid=IwAR0o96kvlqCChPaoLenmvrk2YXCsI5myvo9Z5yfqOZvkIcchhZYq10wJMkU