Öğrencilerin Eğitim Öğretim Yılını Güçlü Bir Şekilde Bitirmesine Yardımcı Olmak İçin Haftalık Hedefleri Kullanma

Yaz yaklaştıkça öğrencilerin motivasyonu düşebilir, ancak hedef belirleme onların çalışmalarında takipte kalmalarına yardımcı olabilir.

Son düzlüğe doğru yol alırken, öğrencileri meşgul ve ilgili tutmak giderek daha zor hale geliyor. Sıcaklıklardaki artışa, dikkat dağınıklığı ve hayallerdeki artış eşlik ediyor. Üstüne üstlük, yılsonu performansları, İleri Düzey Yerleştirme sınavları, final özetleri ve mezuniyet, öğrencilerimizin stres düzeylerinin artmasına katkıda bulunur. Özellikle benimki gibi kendi hızınızda bir sınıfta, tek tip teslim tarihlerinin olmadığı bir sınıfta, öğrencilerin motivasyonunu kaybetmesi kolaydır.

okul takibi 3

Öğrencilerime kendilerini tanımaları ve sorumlu olmaları konusunda çok güveniyorum. Bana kötü bir gün geçirdiklerini, işten bunaldıklarını ya da önceki gece uyumadıklarını söylerlerse, onlara başka bir ders için çalışma fırsatı veriyorum ya da birkaç dakika başlarını eğmelerine izin veriyorum. Bu tür durumlar yılın bu zamanında daha sık oluyor.

Öğrencilerim, bu güvenden yararlanmaya başladıklarından kendileri de farkındalar. Geçenlerde sınıfı yokladım ve açıkçası yeni bir planlama istediler. “Sürekli son teslim tarihlerini uygulamama veya senin karar vermene olan inancımı feda etmem gerekmeden birbirimizi öğrenmekten nasıl sorumlu tutabiliriz?” diye sordum.

Birlikte oyunun kurallarını değiştiren bir çözüm geliştirdik: Öğrencilerle çalışarak kendileri için haftalık hedefler belirlemek. Öğrenciler kendilerini sorumlu tutar ve başka bir derste arayı kapamalarını gerektirebilecek bir günü önceden planlamak gibi önemli yönetici işlev becerilerini öğrenirler.

Aşağıdaki stratejiler, benimki gibi kendi kendine ilerleyen sınıflarda ve hâlihazırda daha sıkı teslim tarihleri olan geleneksel sınıflarda geçerlidir. Bahsedilen ikinci durumda, öğrencilerin geç kalan çalışmalarını veya eksik çalışmalarını yakalamalarına, finaller için çalışma planları tasarlamalarına veya final projelerinde kendileri için kontrol noktaları oluşturmalarına yardımcı olmak için hedef belirlemeyi kullanın.

KOLAYLAŞTIRICI HEDEF BELİRLEME

1. Öğrencileri iki ila beş dakikalık toplantılar için planlayın

Her ders döneminin başında veya açılış etkinliğinizden hemen sonra birkaç tane öğrenci alın. Öğrencilerin sizinle hangi gün buluşacaklarını bilmeleri için toplantı takvimini görünür tutun.

2. Toplantıdan önce öğrencilerden hazırlanmalarını isteyin

Şu soruları yanıtlamaya hazır olmalıdırlar:

  • Neredesin? Az önce ne bitirdiniz ve bundan sonra ne yapmanız gerekiyor?
  • Geçen hafta hedeflerinize ulaştınız mı? Her gün ileriye doğru seviyeyi nasıl ayarlayabilirsiniz?
  • Bu hafta etkili bir iş günü geçirmenin önüne geçebilecek ne gibi engeller görüyorsunuz? Başka bir derse çalışmak için gün içinde plan yapmanız mı gerekiyor? Bir yarışma için mi seyahat ediyorsunuz? Akıl sağlığınız nasıl?

3. Toplantı sırasında, önümüzdeki hafta veya ay için bir program çıkartın

Öğrencilerden yukarıdaki sorulara verdikleri cevaplar hakkında konuşmalarını ve gelecek hafta için hedefler belirlemeye başlamalarını isteyin. Onlara kaçırmış olabilecekleri her şeyi hatırlatın ve önceki haftayı düşünmelerine yardımcı olun. Öğrenciler ya günlük hedefler belirleyebilir ya da bir sonraki toplantıya kadar daha büyük bir hedef belirleyebilir.

4. Toplantıdan sonra, öğrencileri her gün hedef takvimlerindeki ilerlemelerini kontrol etmeye teşvik edin

Ayrıca, gelecek hafta işlerin nasıl değişmesi gerekebileceği hakkında notlar almalıdırlar.

NE GİBİ GÖRÜNÜYOR

Son bir aydır, bu prosedürü çok farklı iki sınıfta etkili bir şekilde kullanıyorum: kendi kendine ilerleyen matematik dersim ve proje tabanlı istatistik dersim.

Matematik öğrencileri genellikle “İçbükeylikle ilgili videoyu izle, not al ve alıştırma problemlerine başla” gibi günlük hedefler belirler. Her ödevin uzunluğuna bakarak bir veya iki ders saatinde ödevi bitirip bitiremeyeceklerini tahmin ederler.

İlk hafta, bir öğrenci tek bir hedef belirledi: “12. modülün tamamını önümüzdeki haftaya kadar bitirmek istiyorum.” Bunu her gün erteledi. Hedefine ulaşması gerekene kadar kaç ders saati kaldığını ona nazikçe hatırlatarak gözlemledim. Bir sonraki görüşmemizde, bunun yerine muhtemelen kendisi için günlük hedefler belirlemesi gerektiğini belirtti. Sonraki hafta çok daha verimli geçti.

Tüm yıl boyunca motivasyon sıkıntısı yaşayan bir başka öğrenci, hedeflerinden geri kalmamak için ders dışında onunla çalışmayı tercih etti. Ben öğrencilerden asla kendileriyle çalışmalarını istemem ve o bunu ilk kez yapıyordu.

İstatistikte, öğrenciler genellikle proje ölçütleri olarak hizmet eden daha büyük hedefler belirler. Hedefleri genellikle “Net ve uygulanabilir bir veri setine sahip ol” veya “Verilerimden beş doğrusal regresyon üret” gibi şeylerdir. Bu kısa hedef belirleme toplantıları, projedeki ilerlemelerini takip etmeme ve verimsiz bir tavşan deliğine doğru gidiyorlarsa onları yönlendirmeme yardımcı oldu.

FAYDALAR

Öğrencilerim, ilerlemelerini izlemek, kendi yeteneklerini ve sınırlarını anlamak ve duygusal ihtiyaçlarını öngörmek gibi kendi kendini izleme stratejilerini öğrendi. Ayrıca, zamanı bütçeleme ve zaman çizelgesini planlamak için ileriye bakma gibi değerli yönetici işlev becerilerini de öğrendiler. Bu süreç boyunca, baharla birlikte gelen tüm dikkat dağıtıcı şeylere rağmen, öğrenmelerinden kendilerini sorumlu tuttular.

Tüm bu süre boyunca, öğrencilerimin kendileri için en iyisini bilmelerine güvenmeye devam edebildim. Bu süreç aynı zamanda tek tip uyum için çabalamanın ötesine geçen şekillerde onları desteklemek için zamanımı da serbest bırakıyor. Birlikte, bu hedef belirleme planlaması öğrencilerimi ve beni bitiş çizgisinden geçirecek.

Çeviri: Sümeyra ÇİFCİ

Kaynak: https://www.edutopia.org/article/using-weekly-goals-help-students-finish-school-year-strong

Kullanıcılar bunları da inceledi

Okul Yönetim Yazılımı

Tüm eğitim kurumlarında ve en çok da özel eğitim kurumlarında öğrencinin, velinin, öğretmen, personel, yönetici yani komple bir okulun eksiksiz bir işleyiş içinde olması gerekmektedir. Okul yönetim yazılımı kurumlardaki tüm kullanıcıların birbiri ile ilgili iletişimi bir düzene koyarken aynı zamanda da okuldaki tüm kullanıcılar arasındaki bilgi akışını sağlamaktadır.

Başarılı bir okulda, okul yöneticilerinin okuldaki tüm işleyişi, öğretmenlerin sınıflarındaki öğrencileri ve velilerini, velilerin öğrencileri ile ilgili her şeyi öğrencilerin ise dersleri ile ilgili sorumluluklarını düzenli takip etmeleri gerekmektedir.

Çıkacak eksiklikler anında tespit edilerek çözüm üretilmelidir. Okul yönetim yazılımı bir okulun en önemli yardımcısıdır. Okul içi bilgilendirme, veli bilgilendirmesi, öğrenci takibi gibi en kritik yönetim süreçlerini üstlenir.

Öğrenci Takip Sistemi

Öğrencilerin akademik gelişiminde öğretmenleri ve velileri tarafından takip edilmeleri önemli bir konudur. Eğitim yılı içerisinde öğrenciler motivasyon kayıpları yaşayabilmektedirler. Motivasyon düşüklüğü yaşamaya başlayan öğrencileri ise iyi bir öğrenci takip sistemi vasıtasıyla kolaylıkla tespit edilebilir.

ABC Öğrenci Takip Sistemi ile öğretmenlerin ebeveynler ile anlık olarak iletişime geçmesini sağlayarak hatırlatmaların, etkinliklerin ve faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde çok önemli katkı sağlar. Böylelikle gerçek başarıya etkili ve hızlı ulaşabilirsiniz.

Verilen testlerin, ödevlerin, işlenen konuların ve daha birçok bilginin veri olarak girilmesi ABC Öğrenci Takip Sisteminin en önemli özellikleri arasındadır.

ABC Mobil Uygulama

Okul takip sistemi mobil uygulama omurgası üzerine inşa edilmiştir. Sade ve ergonomiyi ön plana alan tasarımları ile kullanıcılarından yüksek puanlar alan ABC Mobil uygulamasını aşağıdaki mağazalardan indirebilirsiniz.

ABC’yi App Store’den indirin. (IOS işletim sistemini kullanan cihazlar)
ABC’yi Google Play’den indirin. (Android işletim sistemini kullanan cihazlar)
ABC’yi App Gallery’den indirin. (HarmonyOS işletim sistemini kullanan cihazlar)